PLANOWANIE ŚLUBU PODCZAS PANDEMII COVID-19
Zadzwoń już dziś po bezpłatną konsultację +48 791 587 571
Czy w okresie pandemii można zorganizować wesele lub inne duże imprezy? Jakie zabezpieczenia stosują agencje eventowe, aby przygotować bezpieczne wesela, konferencje i pikniki? Ile osób może uczestniczyć w weselu? Jak maksymalnie zmniejszyć ryzyko zarażenia COVID-19 podczas dużej imprezy?
Firmy i osoby prywatne zastanawiają się dziś czy organizacja wesel, uroczystości rodzinnych, imprez firmowych, pikników czy koncertów jest dziś w ogóle możliwa. Nasza agencja zajmuje się kompleksową organizacją wesel – również podczas pandemii. Dostosowaliśmy nasze działania do obowiązujących zaleceń naszego rządu, dzięki czemu możemy rekomendować organizowanie wesel jako możliwe i bezpieczne do realizacji. Pamiętajcie, że to co najważniejsze w tym dniu to to, byście mogli skupić się na sobie i waszych gościach. Resztę pozostawcie w naszych rękach.
Jak zorganizować bezpieczne wesele w czasie pandemii?
Jako agencja dbamy by zasady wprowadzone 29 maja 2020 Rozporządzeniem Rady Ministrów zostały przestrzegane i odpowiednio wprowadzone na każdym weselu które organizujemy. Poniżej wymieniamy najważniejsze zasady organizacji wesela w czasie pandemii COVID-19.
- Ogranicz liczbę gości zgodnie z aktualnymi przepisami – na dzień 3.06.2020 maksymalna liczba uczestników imprezy to 150 osób. Uczestnicy wesela nie muszą nosić obowiązkowych maseczek.
- Poinformuj gości i obsługę, że w imprezie nie mogą brać udziału osoby chore na COVID-19, zakażone SARS-CoV-2, przebywające w kwarantannie, izolacji,
- Ogranicz spotkania i narady wewnętrzne poprzedzające imprezę
- Postaraj się, aby przy stoliku siedziały razem osoby z tej samej rodziny lub z jednego gospodarstwa domowego
- Zapewnij płyn dezynfekcyjny w sali jadalnianej i przy toaletach.
- Dostosuj liczbę kelnerów do liczby gości; 1 kelner na nie więcej niż 15 osób. Każdy stół powinien być obsługiwany przez tego samego kelnera lub przez ten sam zespół kelnerski.
Organizacja wesela w domu weselnym – o co zadbać w pomieszczeniach w związku z COVID-19?
- Należy umieścić przy wejściu do obiektu, w widocznym miejscu, informacji dotyczącej konieczności dezynfekcji rąk przy każdorazowym wejściu do obiektu.
- Konieczne jest zapewnienie pracownikom, gościom oraz innym osobom z zewnątrz środków do dezynfekcji (płyny dezynfekcyjne).
- Warto umieścić w różnych częściach obiektu, w widocznych miejscach – informacji, że rekomenduje się zachowanie bezpiecznej odległości od rozmówcy (minimum 2 metry) i częste mycie rąk.
- Instrukcje dotyczące mycia rąk, zdejmowania i zakładania rękawiczek, zdejmowania i zakładania maseczki powinny zostać wywieszone we wszystkich pomieszczeniach sanitarno-higienicznych. Dodatkowo przy dozownikach z płynem do dezynfekcji należy umieścić instrukcje dezynfekcji rąk.
- Szatnia powinna być zorganizowana, w miarę możliwości w ten sposób, aby odzież wierzchnia poszczególnych gości nie stykała się (np. można ją zawieszać na co drugim wieszaku).
- Rekomendowane jest wyłączenie z użycia suszarek nadmuchowych. W to miejsce lepiej zapewnić w toaletach jednorazowe ręczniki papierowe.
Usługa gastronomiczna powinna być zorganizowana zgodnie z zaleceniami poniżej:
- Obowiązkowa dezynfekcja rąk przez weselników przy wejściu na teren lokalu.
- Udostępnienie dozowników z płynem do dezynfekcji rąk dla gości w obszarze sali jadalnej oraz przy wyjściu z toalet.
- Odległość między blatami stolików (od ich brzegów) powinna wynosić minimum 2 metry, zaś 1 metr w przypadku oddzielenia stolików przegrodami o wysokości minimum 1 metra (ponad blat stolika).
- Należy przestrzegać zasady, że przy jednym stoliku może przebywać rodzina lub osoby pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym. W innym przypadku, w celu zwiększenia bezpieczeństwa i dystansu między gośćmi proponowana jest redukcja osób przy stole o 20% względem standardowego usadzenia; zalecane jest usadzanie gości po obu stronach stołu tak, aby goście nie siedzieli vis a vis siebie.
- Przestrzenie samoobsługowe (bary sałatkowe, stoliki z ciastami, tzw. „wiejskie stoły”, dozowniki do samodzielnego nalewania napojów, bufety, stoły wiejskie, bary, bary kawowe, chłodnie z lodami, stoły z tzw. live cooking (gotowanie na żywo) możliwe do organizacji pod warunkiem wyznaczenia osoby do obsługi tych miejsc.
- Zapobieganie tworzeniu się kolejek lub, jeżeli to niemożliwe, zapewnienie zachowania bezpiecznej odległości między osobami w kolejce np. za pomocą oznaczeń na podłodze.
- Zapewnienie odpowiedniej wentylacji zgodnie z wytycznymi dotyczącymi wentylacji restauracji, zarówno pod względem liczby wymian powietrza na godzinę, jak i ilości powietrza zewnętrznego doprowadzonego na godzinę.
- Dopilnowanie, aby filtry do klimatyzacji były regularnie czyszczone zgodnie z instrukcjami producenta.
- Jeżeli klimatyzowane powietrze jest używane do wentylacji – minimalizacja recyrkulacji, na ile to możliwe.
- Rekomenduje się jak najczęstsze wietrzenie pomieszczeń.
- Zwiększenie częstotliwości (rekomendowane co godzinę) czyszczenia i dezynfekcji powierzchni wspólnych, takich jak: toalety, poręcze, klamki, włączniki światła, uchwyty, poręcze krzeseł, podłogi, blaty.
W ostatnich miesiącach zrealizowaliśmy kilka zleceń organizacji wesel. Za każdym razem państwo młodzi, ich rodziny i przyjaciele byli bardzo zadowoleni i szczęśliwi. Dlatego zachęcamy do spełniania Waszych marzeń i do organizacji niezapomnianego wesela. Z chęcią Was w tym wesprzemy.
Pod tym linkiem można obejrzeć naszą galerię ślubną.
Zapraszamy do współpracy.