Jak organizować imprezy firmowe

Niełatwa organizacja eventów i imprez firmowych. O czym warto pamiętać, aby spotkanie nie zakończyło się porażką?

Przez Maj 14, 2019
organizacja imprez firmowych i eventów firmowych

Organizacja imprez firmowych to popularny sposób na zintegrowanie zespołu pracowników, zmotywowanie ich dalszej pracy i rozwinięcie kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa. Gdy przychodzi jednak do szczegółów, niejednemu organizatorowi nie udaje się zapanować nad całością. Organizując imprezę firmową, należy wszak pamiętać o mnóstwie rzeczy – cateringu, wyborze lokalizacji, zapewnieniu dojazdu, budżecie, doborze zabaw integracyjnych lub edukacyjnych i wielu, wielu innych.

Wyróżnić można dwa najpopularniejsze zagrożenia dla firm organizujących spotkania z pracownikami, które zaowocować mogą wieloma błędami i porażkami. Są nimi brak odpowiedniego doświadczenia przy organizacji eventów (a także zaplecza technicznego) oraz brak zrozumienia prawdziwych, często niewidocznych na pierwszy rzut oka, potrzeb pracowników.

Organizując spotkanie firmowe, należy stworzyć profesjonalny harmonogram, który uwzględnić będzie cały plan eventu – m.in. poszczególne zabawy integracyjne. Bywa i tak, że niektóre firmy na tym etapie wręcz losowo decydują o zabawach dla swoich pracowników, licząc na to, że coś, co sprawdziło się w innej firmie, sprawdzi się też w tym przypadku. Specjalistyczne agencje eventowe, zajmujące się organizacją imprez i spotkań pracowniczych, doskonale wiedzą od lat, że aby stworzyć efektywny harmonogram, konieczne jest zagłębienie się w potrzeby pracowników, obowiązujący model kultury korporacyjnej, a nawet charakter ich pracy. Inne wszak modele zabaw integracyjnych sprawdzą się lepiej dla programistów tworzących gry komputerowe, a inne dla firmy specjalizującej się w produkcji płytek ceramicznych.

organizacja imprez firmowych warszawa

Organizacja imprez firmowych Warszawa

Organizacja imprezy firmowej – problemy z lokalizacją i terminem

Bywa i tak, że nawet dobrze zaplanowany event kończy się porażką tylko ze względu na źle dobraną lokalizację. Przy wyborze miejsca spotkania należy uwzględnić możliwości logistyczne pracowników lub zapewnić im transport, a kierowców poinformować dokładnie o trasie dojazdu. Lokalizacja musi być także atrakcyjna – impreza pracownicza w zupełnie nieznanym miejscu nawet przy świetnie dobranym wachlarzu atrakcji nie przyciągnie tłumów.

Podobne problemy mogą występować w zakresie terminu. Nie powinien być on wybrany przypadkowo. Jeśli widzimy, że w danym dniu ceny hoteli i sal konferencyjnych są podejrzanie tanie, to należy zastanowić się, czy taki brak zainteresowania innych firm organizujących spotkania nie wynika z czegoś, o czym nie wiemy. Innymi prawami rządzą się także ferie, wakacje i okresy między świętami, który zasadniczo powinno się unikać.

Przedstawione problemy de facto są tylko wierzchołkiem góry lodowej, a przed osobą odpowiadającą za organizację firmowej imprezy stoi jeszcze wiele innych wyzwań. Właśnie dlatego firmy coraz częściej decydują się na zatrudnienie specjalistycznej agencji eventowej, której profesjonalni event managerowie mają doświadczenie i potrafią zadbać o każdy szczegół imprezy. Skorzystanie z usług agencji eventowej oszczędzi także wiele nerwów i czasu pracodawcy.

 

Zobacz naszą ofertę oraz jak się bawili inni uczestnicy imprez firmowych, które organizowaliśmy.

Call Now Button